Vždycky, když vidíte nějaké stránky, první dojem na vás zanechá snad nejvíce. Ale žádný zázrak se nekoná, pokud máte černobílou stránku, kde žádné zapamatovatelné ani líbezné vjemy nevidíte, ba naopak, stránka se spíše podobá vzezření webovkám místního krematoria a už vůbec se takový vzhled nehodí pro stránky, například domova důchodců, jestli mě chápete.
Pokud na své stránce nemáte žádné fotky ani obrázky, děláte velkou chybu. Grafika je stejně důležitá jako text, o tom vás přesvědčí každý bulvár, který takhle propašuje sebevětší hloupost do spektra široké veřejnosti. Dejte vaší webové stránce nějaký nádech podzimního lesa, rozkvetlé louky, šťastné rodiny, pokud se například jedná o komunitní centrum, zkrátka něco, co se tematicky hodí k textu a upoutá oko návštěvníka.
Zkuste stránku trošku přizpůsobit modernímu vzezření, kromě vyskakovacích oken a posuvných reklam, ty vytočí všechny bez ohledu na vhodnost či atraktivnost. Pokud se na stránce něco děje, něco se posouvá, něco se odkrývá, není to vůbec špatně. Stránka je živá, není strnulá a to chceme. Aby se návštěvník cítil živě. Prosím, ale zdržte se zvukových doprovodů či až příliš bujarých animací.
Pokud se nejedná o video, pozvánku či něco podobného, prosím žádné zvuky, žádné uvítací melodie pro vaše weby ani nic takového. Jedenkrát si to člověk ze srandy poslechne, po páté už to leze krkem a po desáté chcete oběsit majitele webu.
I písmo se dá graficky upravit, proto se vůbec nebojte experimentovat (ale nepřehánět!) s různými druhy písma, s různými barvami – nechte zkrátka nějakého šikovného grafika, ať vám s tím pomůže a dodá vašemu textu trošku života. Opět prosím, hlavně žádné klišé nebo až příliš přeumělkované typy, vypadá to strašně a při některých se přenesete do viktoriánské Anglie, což také nechceme, pokud se nejedná o upíří fanklub.
Zkuste některé z těchto rad a uvidíte. Možná vám to nakonec odstartuje váš web do úplně jiných výšin. Anebo zjistíte, že i když máte top design, tak váš web toho neměl ani předtím moc co nabídnout.