Každým rokem je založeno mnoho nejrůznějších firem, ovšem jen málokterá se skutečně na trhu udrží. Většina z nich skončí během několika měsíců, neboť svým majitelům nepřináší dostatečné zisky, a ti si nemohou dovolit ji dále udržovat.
V takovém případě mají hned několik možností. Jednou z nich je svou firmu zkrátka zrušit se vším všudy. To je také ta nejčastější cesta. Jiným řešením je prodej společnosti. Ten na první pohled vypadá výhodněji, koneckonců tak získáme alespoň část peněz, které jsme do ní vložili. Avšak přesto není často používán.
Důvodů je k tomu hned několik. Tím hlavním je fakt, že je potřeba najít kupce. A těch, kteří by stáli o ztrátovou firmu, navíc často zatíženou dluhy, příliš není. Navíc je nutné ji po dobu, než se najde kupec a prodej bude uskutečněn, udržovat, což není nejlevnější.
Problém je také v tom, že jejím prodejem nám nebudou odpuštěny dluhy, které jsme si během podnikání nadělali. A peníze, které jsme prodejem získali, budou použity na jejich splacení. Pokud nebudou stačit, budeme jej muset doplatit z vlastních peněz.
I proto je pro mnoho podnikatelů snadnější vyhlásit insolvenci a svou firmu zkrátka a dobře zrušit. Vyhne se tím všem problémům spojeným s hledáním někoho, kdo by o ni měl zájem, i prodejem samotným.
Přesto se najdou situace, kdy to může být vhodné řešení. Je to například v případě, že máme prosperující firmu, avšak chceme již odejít do zaslouženého důchodu. Pak ji můžeme místo zrušení prodat někomu, kdo o ni bude mít skutečně zájem, a věřte, že takových lidí bude podstatně více než u krachující firmy.
Také pokud zjišťujeme, že podnikání pro nás není, avšak naše společnost stále profituje, je lepší ji prodat, dokud je na vrcholu. Vyděláme si tak další peníze, a navíc bude podstatně více lidí, kteří o ni budou mít zájem. Můžeme si tedy za ni říci vyšší částku, což se rozhodně vyplatí.