Vlastní malá kavárnička na rohu ulice s dokonalou kávou a skvělými zákusky je velmi atraktivním podnikatelským snem pro řadu lidí. A stává se stále více dostupnější, tvrdí odborníci. Poklidná chvilka u kávy je oblíbenou činností mnoha lidí, která se jen tak neomrzí. Obliba kávy je trendem dnešní náročné doby. Konkurence se sice velmi zvyšuje, ale kvalitní podnik nemá problém dostatečného výdělku. Především kvůli faktu, že se malé nezávislé kavárny těší stále větší oblibě na rozdíl od rozšířených mezinárodních řetězců. Lidé dají řetězcům, jako například Starbucks, přednost z důvodu konstantní kvality a rychlé obsluhy, ale častokrát si lidé raději počkají o něco déle na nějakou unikátní kávičku.
Hlavní nabídka
Mezi velmi oblíbené se řadí cappuccino a caffé latte, které staly klasikou v nabídce každé kavárny, přičemž od věci není přidat k latte nějakou speciální příchuť. Není nutno příliš zmiňovat ani espresso, které proti únavě zapůsobí velmi účinně, především pokud si neporučíme lungo. Dále čím dál častěji v kavárnách můžeme najít na lístku speciality jako dripper, aeropress, cold brew nebo pro zahřátí a dobrou náladu si můžeme poručit i irskou kávu.
K úspěchu je nezbytná pestrá nabídka zajímavých chutí a originalita, za kterou si lidé velmi rádi připlatí. Neopomenutelnou otázkou také zůstává, zda připravovat kávu ze směsí či jednoho druhu.
Tipy a triky
Lidé si velmi oblíbili kulturu kávy. Zahrnout do nabídky podrobnější informace a historii kávy, kterou podáváte, vám určitě zajistí zájem zákazníků a jejich častější a pravidelnější návštěvy. S rozjezdem mohou pomoci začínajícímu kavárníkovi i lidé z pražíren, především se znalostmi a technikou, jelikož dobrá kavárna se neobejde bez vlastního kávovaru, o který však musí pečlivě a pravidelně pečovat. V neposlední řadě nesmíte opomenout také na něco k zakousnutí, jelikož chutný sladký kousek rozjasní sebevíc zamračený den.